La finalitat d'un PLEC és concretar els objectius, les metodologies, les estratègies i les activitats per treballar adequadament la lectura i perquè tots els alumnes de l'escola esdevinguin lectors competents.
Per això es deplega atenent totes les funcionalitats de la lectura i s'estructura en tres eixos per facilitar la programació de les activitats més adients:
- Saber llegir: es tracta de l'aprenentatge de la lectura. Comporta l'aprenentatge inicial de la lectura i l'aprenentatge posterior per poder llegir i comprendre textos cada vegada més complexos, de diversa tipologia i en diversos formats i suports.
- Llegir per aprendre: es tracta de fer ús de la lectura per adquirir coneixement. A través de la competència informacional els alumnes aprenen a localitzar, seleccionar, avaluar i usar la informació per convertir-la en coneixement personal i comunicar-lo de manera efectiva.
- El gust per llegir: es tracta d'adquirir un hàbit lector basat en el gaudi, en la formació del gust personal i en el desig lector propi.
El curs passat la Fundació Jaume Bofill -en el marc del seu projecte LECXIT lectura per a l'èxit educatiu- es va interessar pel projecte de la biblioteca de l'escola i pel nostre PLEC.
De l'entrevista realitzada a la biblioteca de l'escola durant la seva visita n'acaben de publicar aquest vídeo.
De l'entrevista realitzada a la biblioteca de l'escola durant la seva visita n'acaben de publicar aquest vídeo.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada