31 d’octubre de 2013

Biblioteca i Pla de lectura de centre

L'escola disposa des de fa uns anys d'un Pla de lectura de centre (PLEC) elaborat per tot l'equip docent amb el suport de la biblioteca.

La finalitat d'un PLEC és concretar els objectius, les metodologies, les estratègies i les activitats per treballar adequadament la lectura i perquè tots els alumnes de l'escola esdevinguin lectors competents.

Per això es deplega atenent totes les funcionalitats de la lectura i s'estructura en tres eixos per facilitar la programació de les activitats més adients:

  1. Saber llegir: es tracta de l'aprenentatge de la lectura. Comporta l'aprenentatge inicial de la lectura i l'aprenentatge posterior per poder llegir i comprendre textos cada vegada més complexos, de diversa tipologia i en diversos formats i suports.
  2. Llegir per aprendre: es tracta de fer ús de la lectura per adquirir coneixement. A través de la competència informacional els alumnes aprenen a localitzar, seleccionar, avaluar i usar la informació per convertir-la en coneixement personal i comunicar-lo de manera efectiva.
  3. El gust per llegir: es tracta d'adquirir un hàbit lector basat en el gaudi, en la formació del gust personal i en el desig lector propi. 
El curs passat la Fundació Jaume Bofill -en el marc del seu projecte LECXIT lectura per a l'èxit educatiu- es va interessar pel projecte de la biblioteca de l'escola i pel nostre PLEC. 

De l'entrevista realitzada a la biblioteca de l'escola durant la seva visita n'acaben de publicar aquest vídeo.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada